• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 26 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130710
+
-

کیوسک/ روزنامه واشنگتن پست [آمریکا ]/ بی توجهی بایدن به غزه


روزنامه واشنگتن پست تصویر شهروندان فلسطینی زیر حملات اسرائیل را در صفحه نخست خود منتشر کرده و نسبت به بی‌توجهی دولت جو بایدن به بحران غزه هشدار داده است. این روزنامه نوشته که اکنون سمت و سوی سیاست خارجی بایدن مشخص شده و همه می‌دانند اولویت آمریکا اکنون مهار چین است اما بی توجهی به قدیمی‌ترین بحران خاورمیانه می‌تواند تبعات سنگینی به دنبال داشته باشد. واشنگتن پست خواستار دخالت بایدن برای توقف حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه و جلوگیری از کشتار مردم شده است.

روزنامه نیویورک تایمز [آمریکا]
حملات شبانه به غزه


نیویورک تایمز به حملات شبانه جنگنده‌های اسرائیلی به غزه اشاره کرده و نوشته که غیرنظامیان قربانیان اصلی این حملات بوده اند. این روزنامه همچنین به انهدام ساختمان محل استقرار رسانه‌ها در نوار غزه اشاره کرده و به نقل از مقام‌های اسرائیلی نوشته که این ساختمان را به دلیل استقرار واحدهای رسانه‌ای وابسته به حماس هدف قرار داده است. نیویورک تایمز نوشته که برنده این بحران، بنیامین نتانیاهو است که برای تشکیل دولت تاکنون با مشکل روبه‌رو بوده است.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
کرانه غربی برای یاری غزه به پا خاست


روزنامه العربی الجدید در گزارش نخست خود به بررسی و تحلیل آخرین تحولات بحران فلسطین پرداخته است. به نوشته این روزنامه هر اندازه فشارهای نظامی و امنیتی اسرائیل بر بخشی از سرزمین‌های فلسطینی تشدید می‌شود، بخش‌های دیگر برای حمایت از هموطنان خود پرشورتر از گذشته به پا می‌خیزند. این روزنامه همچنین مدعی شده تلاش‌های خارجی برای میانجیگری تا کنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید